به نام خدا

با سومین قسمت و اخرین قسمت توضیح اصطلاحات هک با شماییم.

در این پست ان شا الله تمامی اصطلاحات رو بیان میکنیم و در پست های بعدی به باگ های معروف و روش استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

Brute Force : صفحه وبی را در نظر بگیرید که دو باکس برای گرفتن نام کاربری و رمز عبور دارد و در صورت درست بودن این دو مورد میتوان وارد آن صفحه شد. اگر شما برنامه را بنویسید یا داشته باشید که تعداد زیادی نام کاربری و رمز عبور را پشت سر هم روی این صفحه امتحان کرده تا رمز عبور و نام کاربری اصلی را پیدا کند به این روت بورت فورس گفته میشود. این روش کاربر های بسیار زیادی دارد از جمله در ادمین پیج ها، حساب های یاهو ، فیس بوک،و... ایمیل ها و ...

Scanner : کسی که یک سیستم را مورد بررسی قرار میدهد تا باگ ها یا خطاهایی که باعث میشود بتوان از این باگ ها استفاده کرد را اسکتر میگویند. اسکنرها یا انسان هستند یا نرم افزار. البته انسان ها با نرم افزار ها موفق به این کار می شوند. نرم افزار های مختلفی برای هک وجود داد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

Exploit : اکسپلویت : نوعی کد مخرب که توسط هکر ها نوشته می شود برای سوء استفاده از حفره های امنیتی . معمولا این کد ها با ++C یا Python , perl و php نوشته می شوند که در معرفی متااسپلویت به آنها بیشتر خواهیم پرداخت.

از اکسپلویت ها در سیستم های عامل ، وب سرور ها، شبکه ها و .... استفاده می شود.

dDos : مخفف کلمه denial of service یا تکذیب سرویس میباشند. هنگامی که سرور توانای پردازش یک درخواست از طرف هر کلاینت را دارد ، اگر در یک لحظه 40 میلیون درخواست به سمت سرور برود چه به روز سرور خواهد آمد؟ به این کار dDos گفته می شود.

Back Track : سیستم عامل محبوب هکر ها که اپدیت شده به Kali Linux . این سیستم عامل تحت لینوکس می باشد و هر نوع ابزاری برای هک هر نوع سیستم نرم افزاری را برای شما فراهم آورده است.

به بک ترک و کالی بسیاز حرفه ای خواهیم پرداخت.

Metasploit : این نرم افزار که به چاقوی سویسی معروف است شما را قادر میکند که هر چیزی را که فکر میکنید هک کنید. این نرم افزار ابزار های زیادی را فراهم کرده که البته کار با ان نیز بسیار ساده در عین حال هوشمندانه و قدرتمند است. فیلم اموزش کار با این ابزار در وبلاگ نیز موجود است. برای مشاهده مطلب اینجا را کلیک کنید.

CMS : Content Manage System : سیستم مدیریت محتوا . برای مدیریت محتوای یک وبسایت به کار میرود که انواع بسیار مختلفی دارد که شما نیز میتواند این سیستم را برای خود طراحی کنید. از معروف ترین سی ام اس ها وردپرس، جوملا، وبیولیتن و .... است.

پایان اصطلاحات هک.

ان شا الله در پست های بعدی به آموزش کار با باگ های مختلف خواهیم پرداخت.

خدانگه دار.