اسکریپتی به زبان Prel است که به منظور شناسایی خودکار سیستم های DNS موجود در شبکه است.این ابزار به طور خودکار از پرس جوهای DNS و خروجی هایی که از طریق ابزارهایی مانندhost  و Dig به دست می آید استفاده می کند و نتیجه مورد نظر را ارائه می کند.

برخی از قابلیت های این ابزار: 

دریافت آدرس سایت میزبان ( ارائه دهنده هاست و..)

Nameservers- دریافت  

                                                                                                                               :    Name Server

میباشند.   (DNS)Domain Name System   ها قسمت بنیادی Name Server

را به جای آی پی آدرس ها  ها Domiain Nameوب سایتها با استفاده از نیم سرور امکان استفاده از    

(که بخاطر سپردن آنها بسیار دشوار است) می دهند.

‌ MX دریافت رکورد-

MX Record  یا به عبارتی Mail Exchanger Record) رکورد مبدل ایمیل)،

 یکی از رکورد های (DNS (Domain Name System می باشد که یک ایمیل سرور را برای دریافت ایمیل ها می پذیرد. مجموعه MX Record های یک نام دامنه (Domain Name) مشخص می کنند که ایمیل ها چگونه باید از طریق پروتکل SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) هدایت شوند. 

به عبارتی دیگر یک رکورد MX به ارسال کننده های ایمیل ( سرویس های ارسال ایمیل مانند جیمیل) می گوید که چطور باید ایمیلی را به دامنه شما ارسال کند.

زمانی که دامنه شما به ثبت می رسد، رکورد های DNS مختلفی به دامنه شما اختصاص می یابد تا آن را بر روی اینترنت قابل مشاهده کند. یکی از این رکورد های DNS، رکورد MX می باشد، ایمیل ها را به دامنه هدایت می کند. معمولا همیشه یک رکورد به یک سرور اصلی اشاره می کند و مابقی رکورد ها به یک یا چند سرور پشتیبان اشاره می کند. اما MX Record ها کجا قرار دارند؟

MX Record های شما بر روی سرور ارائه دهنده DNS شما قرار دارند. زمانی که شما رکورد MX را تغییر می دهید، سرور های دیگردر طول زمان در اینترنت رونوشتهایی را از این تغییرات ایجاد می کنند. 

BIND دریافت نسخه-

  :BIND

مخفف عبارت Berkely Internet name system به معنی، سیستم نام اینترنت برکلی است و نرم‌افزار استاندارد برای لینوکس است، بسته‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای راه‌اندازی BIND روی سیستم شما عبارت است از bind که متداولترین نگارش آن 9.5 است .

ارسالی از دوست عزیز Hamed_PGH